۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۲

روایت رسانه‌های آمریکایی از سخنان پزشکیان در نیویورک

روایت رسانه‌های آمریکایی از سخنان پزشکیان در نیویورک

رسانه های آمریکا امروز روایتی را از سخنان رییس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل در نیویورک رسانه ای کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه آمریکایی «واشنگتن پست» اعلام کرد که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران امروز دوشنبه در سخنانی تصریح کرد که تهران به رژیم صهیونیستی در موضوع ترور شهید «اسماعیل هنیه» پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهور ایران در ادامه تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم عامل بی‌ثباتی در منطقه باشیم.

به گزارش «واشنگتن پست»، مسعود پزشکیان، گفت که تهران موافقت کرد تا برای پاسخ (به شهادت شهید سرافراز اسماعیل هنیه) در قبال دست یابی به توافق آتش در غزه منتظر بماند؛ اما واشنگتن جهان را درباره وضعیت این مذاکرات گمراه کرده است.

وی گفت: آنها قبلاً به ما گفتند که از یک جنگ بزرگ‌تر جلوگیری کنیم تا حدود یک هفته دیگر صبر کنیم تا صلح به دست آید. واضح است که سیاستمدارانی که این روزها به ما دروغ می‌گویند … به شما نیز دروغ می‌گویند.

پزشکیان این سخنان را پیش از آغاز مجمع عمومی سالانه سازمان ملل در نیویورک با خبرنگاران مطرح کرد.

«واشنگتن پست»، افزود که تا زمانی که رژیم سفاک صهیونیستی توسط آمریکا مسلح شود، ایران به حمایت از حزب الله، ادامه می‌دهد.

به گزارش «واشنگتن پست» و «بلومبرگ»، این مقام ایران گفت: ما حاضریم سلاح‌های خود را کنار بگذاریم، اگر اسرائیل مایل به انجام همین کار باشد؛ اما نمی‌توانیم (شاهد آن باشیم که) بازیگران خارجی وارد شوند؛ یک طرف را تا بن دندان مسلح کرده و طرف دیگر را از داشتن ابزاری برای دفاع از خود منع کند.

کد خبر 6234306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha